måndag 26 september 2016

Alla som hotat mig senaste 15 åren har haft invandrarursprung.

Jag har idag blivit hotad med misshandel av en man med invandrarursprung på min egen gård. De drygt 20 år sedan jag flyttade hit har jag aldrig varit med om något liknande i mitt bostadsområde där jag alltid känt mig trygg. Där folk sedan decennier varit från hela Europa utan några problem. Mannen verkade vara i 30-årsåldern med arabiskt-latinamerikanskt ursprung och klädd i röd t-shirt. Samtliga av de de som trakasserat eller hotat mig senaste 15 åren har haft invandrarursprung. Jag drar verkligen inte invandrare över en kam, men vi har ett problem där.


Uppdatering 1.


Jag är anti-rasist och skulle aldrig få för mig att rösta på sd men det är just sådana här erfarenheter som får många att göra det. Om inte övriga partier tar itu med det här så låter de sd ensamma få monopol på att kritisera det här problemet.

Uppdatering 2.

Snyft-reportagen om ensamkommande unga män (inte barn) är patetiska.

Det intressanta är att media nu har snyft-reportage om att killar, för barn är de inte, tydligen inte har några verkliga asylskäl. Då hade de givetvis fått stanna även om de definieras som 18+. Utan att massor av ungdomar fått asyl senaste åren trots att de ljugit om sin ålder och hävdat de är yngre än 18 år.


Givetvis ska alla invandrare inte dras över en kam för vad vissa gör, men efter hotet om misshandel idag blir jag än mer säker på att jag gjort rätt bedömning att ta ställning för en mycket restriktiv flyktingpolitik närmaste 10 åren. Sverige har tillräckligt med ligister, utan att sådana även ska importeras.

7 kommentarer:

  1. Malmö är en farlig stad. vad fick honom och hota dig

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag betraktar inte Malmö som en farlig stad generellt.

    Konflikten har koppling till grannar i mitt bostadsområde. Jag vill inte kommentera motiven i övrigt.

    SvaraRadera
  3. Det är tragiskt att det sker. Grannar har du problem med dina grannar. Du som verkar vara så snäll kan väl inte ha problem med grannarna ?

    SvaraRadera
  4. Jag älskar hög musik ibland på helgkvällarna (obs före 22.00), vissa har svårt acceptera det.

    SvaraRadera
  5. Hej igen så du menar på att du blev hotad för hög musik !!! det är inte okej. hur blev du hotad vad sa han ?

    SvaraRadera
  6. Jag vill inte gå in på det i detalj. Men tack för ditt stöd. Han är polisanmäld av mig.

    SvaraRadera
  7. Bra att du polisanmäld han. så du vet vem han är. hoppas att Polisen gör sitt jobb. Det är inte okej att hota någon eller känna sig hotad. Trevlig helg

    SvaraRadera