måndag 22 januari 2018

C i Malmö raljerar internt om mitt mail om flyktingpolitiken.


Som politiker bör du vara noga med att kolla vilka som är på sändlistan. Denise Rydblom (bilden) som är vice ordförande i c i Malmö har tydligen inte lärt sig det. Hon har sänt följande till den lokale c-ledaren och det var givetvis inte syftet att jag skulle få del av det.
.... Niels Paarup- Petersen. Från: Denise Rydblom Skickat: den 22 januari 2018 09:24 Till: Bengt Held; Niels Paarup-Petersen; adnan.bibic@centerpartiet.se; Charlotte Bossen; Joacim Ahlqvist Ämne: SV: "Centerpartiet bör fatta att volymer i flyktingpolitiken har betydelse" Tack Niels! Hoppas att du ändå mår bra trots mejlet från Held. Styrelsen får återkoppla till dig vid ett senare tillfälle. Ta hand om dig!// Denise....
Tydligen har Paarup-Petersen beklagat sig inför sina närmaste medarbetare om mitt kritiska mail om c:s flyktingpolitik. Det har kanske fått honom "att må dåligt". Det är absurt. Är det så debatten är inom c? Att saklig och nyanserad kritik får c-politiker att "må dåligt"? Då är det inte konstigt c i Malmö i val efter val aldrig klarar att få tillräckligt med röster för att bli representerade i kommunfullmäktige. Det enda positiva i det här är att de tar min kritik på allvar, annars hade de aldrig sänt sådant här till varann.

Har personkryssat c-politiker.

Jag kan avslöja att jag själv personkryssat Niels Paarup-Petersen i ett tidigare kommunval och det har jag berättat för honom men det ska jag aldrig göra om efter det här. "Hoppas du ändå mår bra trots mejlet från Held". Fascinerande. Men det visar den sektmentalitet som finns inom delar av c inom flyktingpolitiken. De klarar inte av att argumentera i sak. Den generösa flyktingpolitiken har blivit en dogm för dem. Istället är de lättkränkta. Från den bloggpost jag mailade till en del c-politiker i Malmö.
.... Men de flesta politiker i c är hyfsat pragmatiska.  De fattar att vi inte kan återgå till den flyktingpolitik som gällde fram till hösten 2015. Precis som jag själv är de flesta c-politiker liberaler....
Efter den hårda kritiken fattar jag att vissa c-politiker "mår dåligt". Not. ;-)


Uppdatering 1.

Vill förtydliga att jag inte känner mig "kränkt", detta ofta missbrukade begrepp, av Rydbloms kommentar. Däremot förbluffad. Jag är en enkel (förvisso smart också) HBTQ-aktivist. Hur jag skulle kunna förstöra en c-ledares helg genom en kritisk artikel är för mig en gåta. Visste inte jag hade sådana krafter. ;-)

Uppdatering 2.

Det fanns på 1990-talet en intervju med min favoritgrupp Pet shop boys. Neil Tennant och Chris Lowe hade kommit ut som homo. En ung tjej kommenterade att Tennant var gay. Chris Lowe blev låtsas-arg. " Hur vågar du kalla Neil för att vara gay?"

Och det där gäller tydligen även i delar av Centerpartiet. "Hur vågar du kritisera vår flyktingpolitik?, vi mår faktiskt dåligt av sådan kritik".

Centerpartiet får givetvis fortsätta att som ensamt borgerligt parti i Europa vara för en "generös" flyktingpolitik. Det svider givetvis när jag avslöjar att de är ensamma bland mitten-högerpartier där. Men någonstans kanske de borde, bara för omväxlings skull, resonera om orsaken till att inget annat borgerligt parti i Europa vill ha samma generösa flyktingpolitik som c. Ett tips.

;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar